Педагогічна діяльність
наказ Про затвердження професійного стандарту “Вчитель закладу загальної середньої освіти”
Наказом Міністерства освіти і науки України від 29 серпня 2024 р. № 1225 затверджено професійний стандарт «Вчитель закладу загальної середньої освіти».
Зазначений стандарт розроблено на заміну професійного стандарту за професіями «Вчитель початкових класів закладу загальної середньої освіти», «Вчитель закладу загальної середньої освіти», «Вчитель з початкової освіти (з дипломом молодшого спеціаліста)», затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 23 грудня 2020 року № 2736.
Метою розроблення нового професійного стандарту було приведення його структури та змістового наповнення у відповідність до вимог Порядку розроблення, введення в дію та перегляду професійних стандартів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31 травня 2017 року № 373, а також урахування досвіду використання професійного стандарту закладами освіти.
У професійному стандарті «Вчитель закладу загальної середньої освіти»:
- визначено професійні кваліфікації;
- окреслено можливі траєкторії здобуття професійних кваліфікацій залежно від здобутого ступеня освіти й спеціальності;
- структуру опису компетентностей узгоджено із структурою дескрипторів Національної рамки кваліфікацій;
- оптимізовано кількість компетентностей, необхідних для забезпечення виконання відповідних трудових функцій, тощо.
- Міністерство освіти і науки України рекомендує використовувати професійний стандарт для:
- розроблення освітніх програм підготовки фахівців за спеціальностями галузі знань «Освіта/ Педагогіка», іншими спеціальностями, що передбачають присвоєння професійної кваліфікації, визначеної цим професійним стандартом;
- розроблення програм професійного розвитку педагогічних працівників та підвищення кваліфікації;
- розроблення посадових інструкцій до відповідних посад;
- оцінювання професійної діяльності педагогічних працівників, тощо.
- Закон України «Про повну загальну середню освіту» (від 16.01.2020 р. № 463-IX);
- Закон України «Про внесення змін до деяких законів України в сфері освіти щодо врегулювання окремих питань освітньої діяльності в умовах воєнного стану» (від 19.06.2022 р. № 2315-IX);
- Закон України «Про забезпечення функціонування української мови як державної» (від 25.04.2019 р. № 2704-VIII);
- Постанова Кабінету Міністрів України «Про початок навчального року під час воєнного стану в Україні» (від 28.07.2023 р. № 782);
- Розпорядження Кабінету Міністрів України «Про схвалення Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року» (від 14.12.2016 р. № 988-р);
- Розпорядження Кабінету Міністрів України «Про схвалення рекомендацій щодо викладення інформації суб’єктами владних повноважень у форматах, що забезпечують доступність її сприйняття» (від 17.11.2023 р. № 1046-р);
- Наказ Міністерства охорони здоров’я України «Санітарний регламент для закладів загальної середньої освіти» (наказ МОЗ України від 09.2020 № 2205);
- Про реалізацію інноваційного освітнього проєкту всеукраїнського рівня за темою «Розроблення і впровадження навчально-методичного забезпечення для закладів загальної середньої освіти в умовах реалізації Державного стандарту базової середньої освіти». Наказ Міністерства освіти і науки України від 02.04.2021р. № 406.;
- Про розширення бази реалізації інноваційного освітнього проєкту за темою «Розроблення і впровадження навчально-методичного забезпечення для закладів загальної середньої освіти в умовах реалізації Державного стандарту базової середньої освіти. Наказ Міністерства освіти і науки України від 09.2021. № 1032.;
- Про розширення бази реалізаці інноваційного освітнього проєкту всеукраїнського рівня за темою «розроблення і впровадження навчально-методичного забезпечення для закладів загальної середньої освіти в умовах реалізації Державного стандарту базової середньої освіти». Наказ Міністерства освіти і науки України від 19.03.2022.№ 257.;
- Про внесення змін до Заявки, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 02.04. 2021 № 406, наказу Міністерства освіти і науки України від 19.03.2022.№257. Наказ Міністерства освіти і науки України від 03.08.2023.№ 939.
Відповідно до статті 40 Закону України “Про повну загальну середню освіту”:
1. Педагогічна рада є основним постійно діючим колегіальним органом управління закладу загальної середньої освіти (структурного підрозділу закладу професійної (професійно-технічної), фахової передвищої, вищої освіти (у разі його створення).
Повноваження педагогічної ради визначаються цим Законом, статутом закладу загальної середньої освіти чи положенням про відповідний структурний підрозділ закладу професійної (професійно-технічної), фахової передвищої, вищої освіти.
2. Педагогічна рада утворюється за наявності не менше трьох педагогічних працівників. Усі педагогічні працівники зобов’язані брати участь у засіданнях педагогічної ради. Головою педагогічної ради є керівник закладу загальної середньої освіти (структурного підрозділу, що забезпечує здобуття загальної середньої освіти, закладу професійної (професійно-технічної), фахової передвищої чи вищої освіти).
схвалює стратегію розвитку закладу освіти та річний план роботи;
схвалює освітню (освітні) програму (програми), зміни до неї (них) та оцінює результати її (їх) виконання;
схвалює правила внутрішнього розпорядку, положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти;
приймає рішення щодо вдосконалення і методичного забезпечення освітнього процесу;
приймає рішення щодо переведення учнів на наступний рік навчання, їх відрахування, притягнення до відповідальності за невиконання обов’язків, а також щодо відзначення, морального та матеріального заохочення учнів та інших учасників освітнього процесу;
розглядає питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їх творчої ініціативи, професійної майстерності, визначає заходи щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників, формує та затверджує річний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників;
приймає рішення щодо визнання результатів підвищення кваліфікації педагогічного працівника, отриманих ним поза закладами освіти, що мають ліцензію на підвищення кваліфікації або провадять освітню діяльність за акредитованою освітньою програмою;
приймає рішення щодо впровадження в освітній процес педагогічного досвіду та інновацій, участі в дослідницькій, експериментальній, інноваційній діяльності, співпраці з іншими закладами освіти, науковими установами, фізичними та юридичними особами, які сприяють розвитку освіти;
може ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту, громадської акредитації, зовнішнього моніторингу якості освіти та/або освітньої діяльності закладу загальної середньої освіти;
розглядає інші питання, віднесені законом та/або статутом закладу освіти до її повноважень.
4. Засідання педагогічної ради є правомочним, якщо на ньому присутні не менше двох третин її складу. Рішення з усіх питань приймаються більшістю голосів від її складу. У разі рівного розподілу голосів голос голови педагогічної ради є визначальним. Рішення педагогічної ради оформлюються протоколом засідання, який підписується головою та секретарем педагогічної ради.
5. Рішення педагогічної ради, прийняті в межах її повноважень, вводяться в дію наказами керівника закладу освіти та є обов’язковими до виконання всіма учасниками освітнього процесу у закладі освіти.
У Вінницькому ліцеї у 2024/2025 н.р. педагогічні ради відбувалися:
Положення про атестацію педагогічних працівників
Зміни до положення про атестацію
Атестація працівників закладу 2025:
- строки проведення атестації, адреса ел.пошти, графік проведення засідань атестаційної комісії
- список педагогічних працівників чергової атестації
- список педагогічних працівників позачергової атестації
- E-mail атестаційної комісії І рівня: scool34vn@gmail.com
Сертифікація педагогічних працівників – це зовнішнє оцінювання професійних компетентностей педагогічного працівника, що здійснюється шляхом незалежного тестування, самооцінювання та вивчення практичного досвіду роботи. Сертифікація педагогічного працівника відбувається виключно на добровільних засадах.
Про особливості процедури реєстрації для участі в сертифікації завчасно можна дізнатися на сайті УЦОЯО.
Сертифікація 2024: ЩО ПОТРІБНО ЗНАТИ
Особистість може виховувати тільки особистість
К.Ушинський
Мета «Школи молодого вчителя»
Прискорення процесу адаптації молодих спеціалістів до навчально-виховної діяльності в школі, надання практичної допомоги малодосвідченим вчителям, формування творчого підходу до професії вчителя, формування професійних умінь і навичок, які відповідають сьогоднішнім вимогам педагогічної науки і практики, підготовка молодих спеціалістів до засвоєння прийомів і методів педагогічного дослідження і методів перспективного педагогічного досвіду.
Організація педагогічної інтернатури в закладі загальної середньої освіти здійснюється на підставі нормативно-правових документів:
Закону України «Про повну загальну середню освіту»
Наказу Міністерства освіти і науки України від 25.10.2021 № 1128 «Про затвердження Положення про педагогічну інтернатуру», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 24 грудня 2021 р. за №1670/37292.
Відповідно до Положення про педагогічну інтернатуру особи, які не мають досвіду педагогічної діяльності та приймаються на посаду педагогічного працівника – інтерни, протягом першого року роботи повинні пройти педагогічну інтернатуру.
Педагогічна інтернатура:
організовується відповідно до наказу керівника закладу освіти, що видається в день призначення особи на посаду педагогічного працівника;
має передбачати заходи, що забезпечать здобуття та/або вдосконалення професійних компетентностей і педагогічної майстерності протягом першого року професійної діяльності педагогічного працівника.
Зокрема це:
супровід та підтримка у педагогічній діяльності з боку досвідченого
педагогічного працівника (педагога-наставника);
різні форми професійного розвитку (відвідування навчальних занять, опрацювання відповідної літератури тощо).
Виконання обов’язків педагога-наставника покладається на педагогічного працівника з досвідом педагогічної діяльності, як правило, не менше п’яти років за відповідною спеціальністю (такою самою або спорідненою предметною спеціальністю або спеціалізацією).
У закладі освіти педагогом-наставником спільно з інтерном укладається Програма педагогічної інтернатури – документ, який передбачає комплекс заходів щодо забезпечення формування та/або розвитку компетентностей, рівня педагогічної майстерності, та затверджується наказом керівника закладу освіти.
Педагоги-інтерни 2023/2024 н.р.
Цифрові компетентності – це базова річ, без якої неможливо уявити ефективну роботу сучасного вчителя. В умовах періодичних локдаунів і карантинів саме цифрові технології дають змогу не зупиняти навчання, а безпечно продовжувати його в дистанційному або змішаному форматі. Тому сьогодні цифрова грамотність для вчителя стає пріоритетом.